Centrele comunitare din Balti vor lucra mai eficient cu tinerii aflati in conflict cu legea
Procesul de crestere a copiilor se manifesta prin dezvoltarea unor particularitati de comportament care ii deosebeste si individualizeaza in raport cu ceilalti semeni ai lor, ceea ce constituie unul din elementele cheie in formarea personalitatii lor. Fiind un proces firesc, determinat de reflexele neconditionate caracteristice naturii umane, acomodarea la mediul sau de existenta, in procesul de maturizare, trebuie insotita de grija parintilor si a celor apropiati tinarului. Realitatea denota faptul ca neglijarea nevoilor copilului, in unele cazuri, poate conduce la aparitia unor deviante comportamentale si, chiar mai grav, la savirsirea unor infractiuni, care, in cele din urma, au efecte negative asupra dezvoltarii personalitatii si vietii tinarului.
Pentru a ajuta copiii in situatie de risc din mun. Balti, expertii Institutului de Reforme Penale au organizat in perioada 20-23 septembrie 2010 un training pentru lucratorii centrelor comunitare din aceasta localitate. Tematica seminarului de instruire a fost „Programe psiho-sociale si asistenta psihologica a minorilor in instante: proceduri prietenoase copiilor aflati in situatii de risc”. Scopul training-ului a fost de a prezenta participantilor Programul de dezvoltare a competentelor in rezolvarea conflictelor (vezi atasat) si de ai ajuta, prin intermediul acestuia, sa-si perfectioneze abilitatile de relationare cu persoanele dificile. Lectiile s-au bazat pe descrierea celor mai frecvent intilnite tipuri de caracter, in majoritatea cazurilor predispuse spre nonconformitate, si a celor mai eficiente mijloace de depasire a situatiilor de conflict in relatia cu tinerii.
In acest context trebuie remarcat faptul ca mai mult de jumatate din cei 117 minori, care isi ispasesc pedeapsa privativa de libertate in Penitenciarul nr.2 din or. Lipcani, au ajuns in conflict cu legea din cauza neglijentei in educatia comportamentala din partea persoanelor apropiate, si in primul rind al parintilor. In general numarul cazurilor, in care copiii care au comis delicte, dar care au primit altfel de sanctiuni, este cu mult mai mare. Solutionarea problemei ar trebui sa se faca nu prin aplicarea unei pedepse, ci prin identificarea si inlaturarea factorilor care duc la dezvoltarea comportamentelor delicvente in rindul copiilor. In majoritatea cazurilor acestea tin de o educatie psihologica, care poate fi oferita tinerilor, atit de catre parinti sau scoala, cit si de societate, in special prin intermediul centrelor comunitare.
Activitatile au fost organizate de catre Institutul de Reforme Penale in cadrul proiectului “Promovarea noilor elemente de justitiei pentru copii in sistemul de justitie al Republicii Moldova”, cu suportul financiar al organizatiei UNICEF Moldova si SIDA.
Pentru a ajuta copiii in situatie de risc din mun. Balti, expertii Institutului de Reforme Penale au organizat in perioada 20-23 septembrie 2010 un training pentru lucratorii centrelor comunitare din aceasta localitate. Tematica seminarului de instruire a fost „Programe psiho-sociale si asistenta psihologica a minorilor in instante: proceduri prietenoase copiilor aflati in situatii de risc”. Scopul training-ului a fost de a prezenta participantilor Programul de dezvoltare a competentelor in rezolvarea conflictelor (vezi atasat) si de ai ajuta, prin intermediul acestuia, sa-si perfectioneze abilitatile de relationare cu persoanele dificile. Lectiile s-au bazat pe descrierea celor mai frecvent intilnite tipuri de caracter, in majoritatea cazurilor predispuse spre nonconformitate, si a celor mai eficiente mijloace de depasire a situatiilor de conflict in relatia cu tinerii.
In acest context trebuie remarcat faptul ca mai mult de jumatate din cei 117 minori, care isi ispasesc pedeapsa privativa de libertate in Penitenciarul nr.2 din or. Lipcani, au ajuns in conflict cu legea din cauza neglijentei in educatia comportamentala din partea persoanelor apropiate, si in primul rind al parintilor. In general numarul cazurilor, in care copiii care au comis delicte, dar care au primit altfel de sanctiuni, este cu mult mai mare. Solutionarea problemei ar trebui sa se faca nu prin aplicarea unei pedepse, ci prin identificarea si inlaturarea factorilor care duc la dezvoltarea comportamentelor delicvente in rindul copiilor. In majoritatea cazurilor acestea tin de o educatie psihologica, care poate fi oferita tinerilor, atit de catre parinti sau scoala, cit si de societate, in special prin intermediul centrelor comunitare.
Activitatile au fost organizate de catre Institutul de Reforme Penale in cadrul proiectului “Promovarea noilor elemente de justitiei pentru copii in sistemul de justitie al Republicii Moldova”, cu suportul financiar al organizatiei UNICEF Moldova si SIDA.